In éineacht le bijin-ga (‘pictures of beautiful women’) bailiúchán Albert Bender tá samplaí iontacha éagsúla de phriontaí bunaithe ar an téama den tírdhreach.
Hiroshige
Tá ionadaíocht mhaith ag saothar an ealaíontóra Utagawa Hiroshige (1797-1858). Cé go raibh Hiroshige gníomhach agus saothair á gcur ar fáil aige ó 1818 ar aghaidh, níor athraigh sé a ábhar ón bhfíorach go dtí an tírdhreach go dtí 1830 nuair a tháinig an tsraith ‘Famous Places in the Eastern Capital’ chun cinn.
Níor éirigh Hiroshige cáiliúil, mar sin féin, go dtí níos déanaí nuair a táirgeadh ’53 Stations on the Tokaido’ in 1833-34, atá mar roinnt de na saothair is fearr in ukiyo-e de chuid na Seapáine. Bhí ardmheas ar Hiroshige go príomha mar gheall ar an mbealach inar léirigh sé sonraí atmaisféaracha, ar nós na séasúir ag athrú trí bháisteach, sneachta nó gaoth a léiriú.
An tsraith dheiridh de phriontaí a bhí aige ab ea ‘100 Famous Views of Edo’ (1856-58), agus tá dhá shampla den scoth den tsraith seo ar taispeáint ag taispeántas Albert Bender: ‘Fireworks at Ryogoku’ agus ‘Grandpa’s Teahouse in Meguro’. In ‘Fireworks at Ryogoku’ tá an uigeacht den adhmad é féin den bhloc adhmaid sa phrionta infheicthe sa spéir dhorcha san oíche.
Ukiyo-e and Bijin-ga
Tháinig Ukiyo-e (‘pictures of the floating world’) chun cinn ar dtús in Edo den tseachtú haois déag (Tóiceo sa lá atá inniu ann) nuair a tháinig cultúr meánaicmeach chun cinn agus an phríomhchathair Sheapánach nua á leathnú amach.
Tagraíonn an chuid is mó de ukiyo-e do théamaí a bhaineann leis na gníomhaíochtaí fóillíochta de bourgeoisie Edo; is é sin radhairc laethúla, tírdhreacha agus aisteoirí i róil kabuki (amharclainne), chomh maith le géisí agus mná i gcoitinne, ar ar tugadh bijin-ga (‘pictures of beautiful women’).
Mná i bPriontaí Seapánacha
Tá clú ar roinnt de na priontaí is suntasaí atá ar taispeáint mar gheall ar na saintréithe a thugann siad do mhná i bhfoirm priontaí ó lár an ochtú haois déag suas go dtí lár an naoú haois déag – Eisen, Eizan, Kunisada, Shigenobu, Shuncho, Shunsen agus Utamaro.
Bhí clú ar Kikukawa Eizan (1787-1867) in éineacht le Toyokuni (1769-1825) de bharr gurbh iad na healaíontóirí ba thábhachtaí den bijin-ga le linn tréimhse nuair a bhí siad ag dul i léig mar fhoirm ealaíne.
‘The Four Elegant Pastimes: Is sampla suntasach é The Koto’ de c. 1804-18 de shaothar Eizan. Agus tá ‘Gatherer of Herbs’ de chuid Utagawa Kunisada (1786-1864) ina phrionta ar ardchaighdeán freisin.
Kunisada
Ba dhalta de Toyokuni é Kunisada nuair a bhí sé cúig bliana déag d'aois. Ní amháin go raibh ardmheas air mar gheall ar a phortráidí d'aisteoirí agus cúirtéiseánacha, ach ina bijin-ga freisin is léir go raibh na dathanna ar leith mar a shainmharc.
Léiríonn roinnt de na priontaí de Utagawa Toyokuni atá ar taispeáint i dtaispeántas Albert Bender aisteoirí ar an stáitse ar nós ‘Iwai Tojaku’. Glactar leis go ginearálta go raibh an deis ag Toyokuni leis an téama seo a línitheoireacht is fearr a fhorbairt.